Novinky

Doctor Who: The Legend of Ruby Nedeľná recenzia: Aká legenda?

0 0

Nasleduje spoilery pre „Legendu rubínovej nedele“.

V epizóde plnej zavádzania musí byť tým najväčším jej názov, keďže sme sa dozvedeli veľmi málo o tom, čo vlastne legenda Ruby Sunday je. Namiesto toho je prvá časť dvojdielneho finále série v podstate hodinou na vybudovanie pocitu hrôzy, ktorý sa rozleje v posledných chvíľach. Mohol by som podvádzať a povedať, že „Legenda rubínovej nedele“ je len „“ – prvá polovica finále sezóny 2006 – s väčším rozpočtom. Až na to, že veľké zlo, ktoré sa ukáže na konci, je darebák z oveľa hlbšieho zárezu, než sú obvyklé kúty Doctor Who’s histórie.

Doktor a Ruby prichádzajú na ústredie UNIT, aby sa spýtali na záhadnú ženu – Susan Twistovú – ktorá ich sleduje po celom vesmíre. UNIT medzitým monitoruje niekoho menom Susan Triad, britskú technologickú miliardárku, ktorá neskôr v ten deň oznámi svoj dar ľudstvu. Dokonca aj hlupáci v UNIT prišli na to, že S.TRIAD je anagram TARDIS a Doktor si myslí, že Triad, alebo tá tajomná žena všeobecnejšie, by mohla byť jeho vnučka.

Je tu však aj otázka pôvodu Ruby, ktorú treba odhaliť, čo dáva Doktorovi dôvod, aby sa s Triadou nestretol. Doktor, Ruby a vojak JEDNOTKY vstúpia do časového okna – simultánnej paluby nízkej kvality – aby sa pokúsili zistiť, kto nechal Ruby na schodoch kostola. Ale história je trochu nervózna a Rubyina matka bez tváre – na rozdiel od toho, čo sme videli v „The Church on Ruby Road“ – sa otáča a zlovestne ukazuje smerom k TARDIS. Krátko nato je TARDIS pohltená čiernym oblakom víriaceho zla, o ktorom si nikto nie je istý, čo má robiť.

Doktor sa potom stretne s Triad tesne predtým, ako sa dostane na pódium, čo ju prinúti zapamätať si všetky svoje ostatné ja. Vždy, keď sa Triade sníva, je si nejakým spôsobom vedomá tých nespočetných alternatívnych ja. A kým sa dostane na javisko, Doktor požiada tím na HQ UNIT, aby naskenovali TARDIS. Podobne je pohltená neviditeľným oblakom zlovoľných vecí, ktoré ohrozujú každého v tejto oblasti.

Susan Triad na pódiu počas

Bad Wolf / BBC Studios

(BOOK: Toto je . A toto je už druhýkrát, čo totálne nepochopili, ako inscenovať film, ktorý čo i len vzdialene evokuje to, čo parodujú. Viem, že konvencie technologickej keynote sa zmenili od éry Steva Jobsa, ale ani sa o to nepokúšajú.)

Zamestnankyňa JEDNOTKY Harriet Arbinger (Počkaj…) začne mrmať o temnom proroctve, zatiaľ čo Triad prestane písať scenár. Doktor, ktorý stojí blízko, sleduje, ako sa mení na kostrové monštrum, zatiaľ čo TARDIS ohrozuje obrovská zvieracia hlava obklopená egyptskou ikonografiou. Ukázalo sa, že Susan nie je Doktorova vnučka, dokonca ani kľúčová zložka príbehu, ale nevinná. Nevinný, ktorý bol kooptovaný Sutekhom, všemocným egyptským Bohom, ktorého sme prvýkrát videli v roku 1975 vo filme Cue the credits.

Je to útla synopsia, hlavne preto, že tieto scény sa hrajú pomaly, keď napätie stúpa. „Legenda rubínovej nedele“ si vyžaduje svoj čas, nechajte skrutku jemne otáčať, až kým nebudete takmer šťastní, keď dôjde k veľkému odhaleniu. Na prvé hodinky je to strhujúca jazda, aj keď si myslím, že nebude mať príliš veľkú hodnotu, keď sa k nej vrátite tretí alebo štvrtýkrát. Ale opäť, to bol často problém s epizódami, ktoré napísal Russell T. Davies. Je to tiež dobrý spôsob, ako podporiť rezervácie na budúcotýždňové finále .

Bolo ľahké uhádnuť, že dostaneme Sutekha späť po jeho jedinom výlete v “Pyramídách Marsu?” Povesti sa za posledný mesiac určite ťahali týmto smerom a nie je to tak, že by sme cestou nezískali žiadnu stopu. Dlhoroční fanúšikovia Daviesa si pamätajú, že Vince sleduje prvý cliffhanger na konci prvej epizódy Queer as Folk. A už sme mali celú scénu z „Pyramíd na Marse“ – skok do zničenej budúcnosti – v „Diablovom akorde“.

Obrázok Ruby, The Doctor and Mel.Obrázok Ruby, The Doctor and Mel.

Bad Wolf / BBC Studios

Ak nie ste oboznámení, „Pyramídy na Marse“ sú klasikou a ďalším trhákom z pera najlepšieho spisovateľa série 20. storočia, Roberta Holmesa. V tom čase bol Holmes scenáristom seriálu a objednal si príbeh od spisovateľa Lewisa Griefera. Ale Grieferov materiál bol taký chudobný, že Holmes a producent Philip Hinchcliffe sa rozhodli, že je potrebná náhrada. Holmes bol teda poverený napísať úplne novú epizódu v krátkom čase. Dokončená epizóda bola pripísaná pseudonymu Stephen Harris, ale to všetko je Holmes pod kapotou. Bohužiaľ, kvôli rôznym pravidlám písania titulkov, záverečné titulky „The Legend of Ruby Sunday“ v skutočnosti pripisujú zásluhy Lewisovi Grieferovi ako tvorcovi Sutekha a vynechávajú Holmesa, čo je dosť drsné.

Ale túto malú nespravodlivosť stranou, poďme na finále.

Susan Twist Corner

• Zdá sa, že máme odpoveď, že Susan Twist bola niečo ako nesprávne nasmerované.

• Gabriel Woolf, ktorý vyjadril Sutekh v roku 1975, je späť, aby mu teraz dal hlas.

• Keď bola pani Floodová ponechaná starať sa o Cherry, jasne si uvedomovala Sutekhov návrat a zdalo sa, že ju to potešilo. Nezdalo sa však, že by bola predzvesťou, takže je pravdepodobné, že predstavuje inú, inú zlomyseľnú postavu z minulosti seriálu.

Happy
Happy
0 %